top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/ת12345simcha

הכל הולך אחר החיתום


החלק הארי של היום הוקדש ללימוד ועיון בנגלה וחסידות, בעיקר לחזרה ושינון לקראת המבחן הכללי שייערך על החומר הנלמד, ואשר אלו שיעמדו בו בהצלחה ייכנסו להגרלת ספרים מרשימה. לאחר מכן עלו לאוטובוס מפואר שייקח אותם להרי רכבלים השרועים על רכסי הרים גבוהים בנוסף לאטרקציות מגוונות נוספות עליהם אמונים מקומות כגון אלה. כל דבר שהאדם רואה או שומע מהוה הוראה בעבודת ה', ואכן היום הזה הזמין לפתחם של תלמידי התמימים הוראות בעבודת ה' ומצורפת כאן אחת מהן: לשם ביצוע משימה הכרוכה ביראה ופחד יש צורך בתעוזה ובהליכה ללא מורא, אך לאחר מעשה מתברר שהקושי היה רק בהתחלה, כי היראה היא במחשבה תחילה ואילו בסוף מעשה האדם מכיר באפסיותו של הפחד ועל כמה שהוא לא היה מוצדק. וכמו שהוא בגשמיות כן הוא גם בעבודת ה' - ההליכה בדרכי ה' נראית לעיתים קשה מאוד וכרוכה ביראה ופחד לאבד את טוב העולם הזה. אך האמת שכן הוא רק בתחילת הדרך, ואילו לאחר מכן הנשמה יודעת לזהות ולהכיר בצדקת דרכה, כי היא "חלק אלו-ה ממעל ממש".

לפנות ערב שבו תלמידי התמימים לקמפוס הישיבת קיץ ולאחר הפסקה קצרה ותפילת ערבית נערך ברוב השקעה באנקאט הסיום.

הבאנקאט נפתח בצפייה במראות קודש. קולו הק' של הרבי אודות קושי הפרידה וההבטחה שהרועה לא עזב ולא יעזוב את צאן מרעיתו נשמע בעוצמה. לאחר מכן נאמרו דברי ברכה ומילות סיכום מפי אנשי הצוות ולאחריה התקיימה הגרלה מרשימה של ספרים רבים בין המעפילים לשלביו הגבוהים של המבחן הכללי על חומר הלימודים. במהלך הבאנקאט הוצגו תמונות בזו אחר זו מהווי הישיבת-קיץ וכן מספר תוכניות נוספות ועל כל אלה חתם פארברענגען חסידי שצלל אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

יום חמישי, כא מנחם אב.

הבוקר האחרון של 'ישיבת קיץ צעירי השלוחים' בשנה זו. סדר חסידות, תפילת שחרית וארוחת בוקר ולאחר התארגנות קצרה ואריזת המטלטלין - עלייה על האוטובוס בדרך ל'בית חב"ד קרן אור' השוכן בעיר הבירה בודפשט - משם ישוב כל אחד למקום שליחותו ברחבי העולם.

***

תם ולא נשלם, השבח לבורא עולם, לאבינו רועינו, כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו שהביאנו עד הלום, לשליח הרבי בהונגריה ר' שלמה שיחי' כובש שעשה מעל ומעבר בגשמיות וברוחניות להצלחת הישיבת קיץ על הצד הטוב ביותר, יה"ר שזכות זו תעמוד לו לבניו ולבני בניו בגשמיות וברוחניות.

תודה רבה למנהל 'ישיבת קיץ צעירי השלוחים' הת' שמחה שיחי' בירנהאק על לילות כימים ודמים מרובים תרתי משמע להצלחת ישיבת הקיץ.

תודה רבה לראש הישיבה הת' מנחם מענדל שיחי' הבר, למשפיע הת' אשר שיחי' וילהלם, למנהל הפעילות התמים לוי יצחק שיחי' הבר ולת' מאיר שיחי' פריימן, למשגיח הת' אושריאל שיחי' דהאן.

תודה לצוות המטבח ובראשם השף אהרן שיחי' פייגין על ההשקעה והעזרה הרבה מעל ומעבר. תודה למנהלי מזכירות קמפוס כפר הנופש 'מאַד' על ליווי, עזרה וסיוע בכל התחומים לאורך כל הדרך באופן הטוב ביותר לתועלת תלמידי התמימים שיחיו.

תודה לכל העוזרים והמסייעים במלאכה שנרתמו להצלחת ישיבת הקיץ, שרבים הם ואי אפשר לפורטם, שיזכו לרוב אושר ונחת יהודי חסידי.

אשרי מי שבא למאַד - ותלמודו בידו!
































188 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page